poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Alufelgi

Jednym z elementów podwozia samochodowego jest metalowa obręcz na którą nakładamy koła, czyli felga. Jej funkcją jest wentylowanie układu hamulcowego czyli między innymi tarczy i bębna.
Alufelgi
Felgi najczęściej się wykonuje ze stali lub aluminium. Jeszcze kilka lat temu, gdy większość samochodów miała felgi stalowe zakończone kołpakiem, alufelgi były symbole zamożności i dlatego też były nieodzownym elementem podczas tuningu optycznego samochodu. W chwili obecnej różnice w cenie między rozwiązaniami ze stali a tymi z aluminium nie są już takie znaczące.

Alu felgi są cenione nie tylko za swoją estetykę, ale również za to że są lżejsze od felg stalowych, co pozwala zmniejszyć spalanie paliwa, ponadto w przypadku alufelg układ hamulcowy jest lepiej chłodzony i pył jest sprawniej odprowadzany z klocka hamulcowego, dodatkowo dzięki dużemu wyborowi rozmiarów felg możemy dobrać do naszego samochodu szersze opony co znacząco może poprawić przyczepność.
Warto też dodać, że wymiana opon z letnich na zimowe w przypadku alufelg jest wygodniejsza. Chociaż co do tego tematu przez lata narosło kilka mitów.

Można spotkać się z opinią, że zimą należy używać wyłącznie felg stalowych ponieważ aluminium źle znosi środki chemiczne którymi posypywane są drogi, jeszcze kilka lat temu było w tym sporo racji, jednakże w chwili obecnej alufelgi są pokrywane specjalną warstwą antykorozyjną, co umożliwia ich bezproblemowe stosowanie również zimą.

Czasami można spotkać się z określeniami felgi na lato, felgi na zimę. Są one wynikiem specyficznego postrzegania rynku przez działy marketingu producentów felg. Zasadniczo alufelgi stosowane zimą nie różnią się niczym od tych stosowanych latem, warto tutaj jednak pomyśleć o prostych wzorach na zimę co ułatwi ich sprawniejsze mycie z soli.